Kamis, 19 November 2015

Adakah terdapat Place For Perubatan Herba dalam zaman moden kita?

Adakah terdapat Place For Perubatan Herba dalam zaman moden kita?

Orang ramai telah berbeza-beza pendapat mengenai penggunaan herba dalam perubatan. Perlu diingat bahawa selama berabad-abad sebelum farmaseutikal orang jatuh sakit dan juga semakin baik lagi. Walaupun saya tidak mahu mengambil apa-apa dari perubatan moden ia adalah bernilai mengambil sikap diingat apabila mencari cara-cara untuk mendapatkan sihat. Yang pertama dan yang terbaik cara untuk kekal sihat adalah dengan melakukan semua yang anda boleh untuk menjaga kesihatan anda sudah mempunyai. Ini termasuk makan sihat, meletakkan sesuatu hanya baik di dalam mulut anda, iaitu tiada tembakau, alkohol, tiada gula, tiada bahan kimia, dan senarai seterusnya.

Jadi telah menyediakan pentas bagi mengambil alih kesihatan anda sendiri ia harus mudah untuk melihat bagaimana semula jadi pendekatan alternatif adalah selaras dengan menjaga sihat. Satu contoh ini adalah herba. Herba telah digunakan berkurun lamanya dalam ubat-ubatan dan rawatan perubatan di pelbagai tempat di dunia. Sesetengah budaya mempunyai rasa hormat yang mendalam terhadap sifat-sifat penyembuhan mereka memiliki. Faedah mereka telah terbukti berjaya dalam pelbagai cara. Walaupun herba yang agak murah berbanding dengan ubat-ubatan preskripsi, ia tidak menjadi popular melalui proses mendapatkan mereka diluluskan oleh agensi-agensi persekutuan. Oleh kerana mereka pada dasarnya dilihat sebagai rumpai ada benar-benar tidak seolah-olah menjadi banyak yang perlu dilakukan untuk mengesahkan tuntutan yang dibuat tentang mereka.

Jadi beberapa perkara asas yang perlu dipertimbangkan:

Perubatan herba adalah salah satu, jika tidak bentuk tertua penjagaan kesihatan,
Herba tidak mempunyai sebarang kesan sampingan ubat-ubatan kimia, (sebahagian daripada mereka adalah benar-benar menakutkan membaca),
Pengguna herba bersumpah dengan keputusan mereka dan tidak akan membayangkan menggunakan bahan kimia,
Menurut beberapa kajian lebih ramai orang menggunakan herba di seluruh dunia daripada ubat-ubatan,
Ia juga penting untuk diingat bahawa tidak semua herba adalah sama, beberapa herba telah diketahui menyebabkan kecederaan kepada badan, jadi ia adalah penting untuk menyemak dengan seseorang yang berpengalaman dalam penggunaan mereka.
A penafian di sini - sebelum anda beralih dari penggunaan ubat preskripsi anda sentiasa menyemak dengan doktor anda. Bergantung kepada doktor dia / dia mungkin atau mungkin tidak menyokong apa yang anda ingin lakukan. Dan dalam beberapa kes herba mungkin bercanggah dengan ubat-ubatan.

Oleh itu, sambil tidak semua orang pada kereta muzik herba ini ia adalah sesuatu yang boleh dianggap sebagai alternatif kepada perubatan konvensional. Terdapat lebih ramai orang yang lebih suka menggunakan herba dan lain-lain ubat semula jadi untuk keadaan perubatan mereka. Ini adalah kerana:

Mereka percaya kepada kuasa penyembuhan herba,
Tiada kesan sampingan untuk menangani, dan
Herba adalah lebih murah.
Ini adalah beberapa perkara yang perlu diingat apabila anda mencari penyelesaian bagi apa-apa jenis penyakit anda boleh melihat.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar