Minggu, 22 November 2015

Shaman dan Herba

Shaman dan Herba

Sudah tentu ilmu ubat-ubat herba ialah diberikan untuk bomoh dalam rawatan pesakit-pesakitnya. Seperti pengetahuan yang tidak diperolehi daripada kursus semester atau seminar dalam talian yang ditawarkan oleh seseorang yang mendakwa mempunyai pengetahuan yang betul.

Satu Nor boleh belajar semua perihal tersirat herba dengan menggunakan sebuah buku mengenai ubat-ubatan herba. Gathering herba di hutan adalah satu aktiviti yang berbahaya dan tidak boleh dilaksanakan tanpa panduan pakar.

Satu daun tumbuhan rapat boleh menyerupai lain dan ia boleh menjadi beracun, jika tidak membawa maut. Merasa daun di sana sini tidak digalakkan. Hemlock racun sering disalah anggap sebagai parsnips liar atau lobak merah liar. Semua bahagian Hemlock yang beracun. Nama ini sebenarnya berasal dari hemieac Anglo-Saxon yang hanya bermaksud 'pantai-tumbuhan')

Beri pelbagai tumbuh-tumbuhan boleh digunakan dalam rawatan penyakit. Bomoh A tahu yang buah boleh digunakan sebagai astringen, yang boleh menyebabkan muntah-muntah, dan / atau bertindak sebagai julap. Jangan pergi ke dalam hutan pada berry memilih ekspedisi melainkan anda tahu yang beri tertentu yang boleh dimakan. Tidak semua beri biru adalah huckleberries. Semua buah yang warna biru tidak boleh dimakan. The Inkberry, sebagai contoh, adalah beracun.
Bomoh ini menggunakan herba dalam teh, salves, pes, poultices, dan Pembersihan, serta badan dan tenaga bangunan nutriments.

Dalam dunia sains moden hari ini, kita lupa bahawa alam tumbuhan adalah rizab luas sebatian kimia. Yang berubah-ubah. Ia kini dianggarkan bahawa lebih daripada 40% daripada ubat-ubatan preskripsi yang dijual di Amerika Syarikat mengandungi sekurang-kurangnya satu bahan yang diperolehi daripada alam semula jadi. Herba meliputi sekurang-kurangnya 25% daripada semua tumbuhan berbunga yang diketahui; namun hanya kira-kira 2 peratus telah disiasat untuk kegunaan perubatan mereka.

Mungkin bomoh itu telah betul selama ini. Herba adalah baik untuk anda.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar