Kamis, 19 November 2015

Terapi Clay

Terapi Clay

Tanah liat atau lumpur adalah penting kerana air sebagai agen penyembuhan luar. Faedah yang diperolehi daripada terapi tanah liat adalah hampir sama dengan hidroterapi. Terapi Clay adalah satu pengalaman yang altogether.Clay sama sekali berbeza digunakan dalam bentuk pes, tanah liat boleh digunakan secara langsung sebagai obat penawar, pek, atau sebagai tuam. Biasanya pes tanah liat digunakan untuk bahagian perut dan bahagian badan yang lain yang menunjukkan tanda-tanda gangguan. Tanah liat menyerap toksin dan mengeluarkan mereka dari badan, membawa bersama-sama kemagnetan semula jadi matahari, udara dan air. Tanah liat digunakan di dalam dan digunakan secara luaran. Pesakit yang menerima air tanah liat, terdapat peningkatan dalam penyakit-penyakit gastrousus saluran, hati, buah pinggang, kulit, untuk merawat gout dan aterosklerosis, dengan anemia.

Tanah liat atau Mud pek digunakan untuk tujuan berikut: -
1. Clay pek adalah mengurangkan bengkak mana-mana bahagian badan.
2. Kesan penyejukan pek lumpur mempunyai lebih daripada pek yang basah. Dalam kes demam tinggi, pek lumpur membantu untuk dibawa turun suhu.
3. Tanah liat mempunyai sifat yang unik menyerap toksin dari badan. Anda boleh menggunakan kuasa ini tanah liat adalah menyediakan oleh fakta bahawa jika tanah liat digunakan untuk mendidih atau luka suppurating, nanah cepat ditarik keluar dan luka semakin bersih.
4. Satu pek tanah liat mengurangkan ketegangan otot dan melegakan lebih-merangsang saraf.
5. Clay paste atau kekurangan lumpur memberikan kelegaan segera dari kesakitan.

Pek lumpur disediakan selepas mendapat tanah liat dari 4 inci di bawah permukaan bumi. Clay mana-mana warna boleh digunakan untuk tujuan ini. Tanah liat yang diperolehi mestilah tidak mengandungi bahan-bahan berbahaya atau bahan kimia. Semasa menguruskan tanah liat untuk permohonan sebagai pes atau pek dengan air suam, selepas mengeluarkan batu-batu kecil, batu dan kekotoran lain dan ia dibiarkan sejuk dan kemudian ia dihamparkan di atas sekeping kain. Tempoh ini terletak 10 minit ke setengah jam. Jika anda akan meninggalkan pes tanah liat atau pek adalah dibongkar, ia mempunyai kesan penyejukan pada bahagian yang terjejas. Tetapi jika ia dilindungi dengan baik dengan kapas tebal atau kain bulu, secara amnya kesan pemanasan dibangunkan.

Pek tanah liat atau pek lumpur adalah rawatan yang sangat bermanfaat dalam demam, sembelit, cirit-birit, perut, duodenum dan ulser usus, pendarahan rahim, buasir, rekahan, telinga dan mata masalah, apendiks, sakit perut, luar aturan dalam masalah hati haid dan buah pinggang, gigi sakit, sakit kepala, dan badan umum sakit dan apa-apa gangguan lain. Kesan baik penggunaan tanah liat pada bisul, luka, sakit atau bengkak yang untuk melebihi semua jangkaan. Pek Mud mengurangkan bengkak mana-mana bahagian badan. Dalam kes demam yang tinggi, suhu yang boleh dibawa turun dengan bantuan pek tanah liat. Ia perlu ditukar dengan kerap sehingga menurunkan yang dikehendaki suhu dilaksanakan.

Tanah liat terdapat dalam colures yang berbeza di tempat yang berbeza, tetapi tidak kira apa sahaja warna, ia adalah perkara yang berfaedah.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar